Therapie

Therapie richt zich op veel verschillende hulpvragen. Van kleine en grote psychische problemen tot leer- en informatieverwerkingsproblemen en moeite met bijvoorbeeld concentratie. Ook rouwverwerking, traumatische ervaringen en sociaal-emotionele problemen vallen hieronder. Met therapie leer je stap voor stap om deze problemen het hoofd te bieden.

Jouw doelen

Therapie is erop gericht om de kern van je problemen te achterhalen en aan te pakken. Denk aan het krijgen van inzicht in de dingen die je dwars zitten of kennis over de problemen die je ervaart. Door dit met therapie aan te pakken, merk je verandering in hoe het voelt en kun je technieken die je leert toepassen in je dagelijks leven. Zo krijg je handvatten waar je de rest van je leven voordeel van hebt. 

Zo werkt het

Afhankelijk van je hulpvraag zetten we verschillende soorten therapie in. Zo is cognitieve gedragstherapie onder andere zinvol bij depressieve gevoelens, slecht slapen en piekeren, paniek, angst en dwang en een negatief zelfbeeld. Met slapen en piekeren bijvoorbeeld merk je vaak al snel verbetering. Ook EMDR, schematherapie, ACT / Mindfulness en coaching zijn bewezen effectieve methodes.

 

Bekijk hier alle therapieën van Veridis Quo

 

Image by Alonso Reyes

​Being able to feel safe with other people is probably the single most important aspect of mental health; safe connections are fundamental to meaningful and satisfying lives.

- Bessel A. Van der Kolk