Burn-Out

Beginnen aan je werk kost steeds meer moeite, ontspannen lukt nauwelijks en slapen gaat steeds slechter. En toch heb je het gevoel dat je door moet. Je voelt je schuldig als je stopt en hebt het gevoel dat je faalt. Op de momenten die je wel pakt om uit te rusten, razen je gedachten maar door. Een burn-out gaat samen met veel verschillende klachten, waaronder:

  • Je voelt je zowel fysiek als mentaal uitgeput

  • Je geheugen laat je regelmatig in de steek

  • Je hebt moeite om je te concentreren

  • Je voelt niks meer of hebt juist hele heftige emoties

  • Je hebt paniekaanvallen, slaapproblemen of piekert veel

  • Je voelt je somber

  • Je ervaart lichamelijke klachten die gerelateerd zijn aan stress

Herken je jezelf in een of meer van deze problemen? Dan kan het zijn dat je tegen een burn-out aanzit of er een hebt. Mocht je hierover twijfelen, dan kun je deze zelftest hieronder invullen of direct contact opnemen.

 

Jouw doelen

Preventie, herstel of re-integratie: als je last hebt van chronische stress, overspannenheid of een burn-out, is de belangrijkste stap om de balans terug te vinden. In de verdeling van je energie, in je privéleven en werk, maar vooral in je lijf, hoofd en hart. Je wilt weer overzicht en regie hebben over je leven en keuzes maken die goed voelen voor jou. En bovenal: weer genieten van alle mooie dingen in het leven.

Zo werkt het

Als je tegen een burn-out aanzit of er een hebt, gaan we aan de slag om weer te leren luisteren naar jezelf én hiernaar te handelen. Je lichaam is een grote bron van informatie. Daarom is in beweging komen vaak onderdeel van de therapie bij een burn-out. Daarnaast zetten we de volgende technieken in om burn-outs te behandelen en voorkomen:

Bij de keuze voor verschillende therapieën kijken we vooral naar wat bij jou past en waar jij je goed bij voelt. Norma maakt een plan en bespreekt dit met jou, zodat je weet wat het doel is en hoe we aan de slag gaan. Zo helpen we je om je leven weer in te richten op een manier waar jij blij van wordt.

 

Neem contact op om een afspraak in te plannen

Image by Edu Lauton
Wil je weten of jouw klachten op een burn-out kunnen wijzen? Doe dan de burn-out test.
1. Ik negeer mijn behoeften (zoals slapen, eten, ontspanning, sociaal leven)
2. Ik ga conflicten uit de weg
3. Ik voel me in paniek
4. Ik voel me uitgeput
5. Ik voel me somber en / of leeg vanbinnen
6. Ik slaap slecht (inslapen en / of doorslapen)
7. Ik heb geen energie of tijd genoeg meer voor vrienden, familie en hobby’s
8. Ik heb fysieke klachten
9. Ik heb geheugenproblemen en / of moeite met concentreren

Bedankt voor de inzending